دیدنی های دبی
نوشته شده توسط : maryam

پارک خور دبی

پارک خور دبی

پارک خور دبی از مکانهای دیدنی دبی می باشد. پارک خور دبی میان دو پل القرهود و المکتوم  در منطقه بردبی واقع شده است. در پارک خور دبی شهر بچه ها نیز وجود دارد. سرزمین عجایب نیز در نزدیکی این پارک خور دبی می باشد. در پارک خور دبی مکانهای مختلف برای تفریح وجود دارد از جمله اسکله ماهیگیری , مسیرهای مخصوص پیاده روی , قسمتهایی برای بازی کودکان , رستورانها و مکانهایی برای فروش نوشیدنی و غذا وجود دارد. در پارک خور دبی آمفی تئاتر بزرگی وجود دارد که بسیار مناسب برای برگزاری و اجرای کنسرت ها و همایش ها می باشد.  در مجاور ورودی شماره یک پارک خور دبی شهرکودک و موزه ویژه کودکان وجود دارد. می توانید در ورودی شماره دو موتورسیکلت چهارچرخ اجاره کنید و با قیمت 20 درهم برای یک ساعت تفریح نمایید. در پارک خور دبی دوچرخه سواری ممنوع است اما اسکیت سواری مانعی ندارد. مسافرین تور دبی از پارک خور دبی بازدید می کنند و از جاذبه های دیدنی و تفریحی دبی برای گردشگران و مسافران تور دبی محسوب می شود.

پارک خور دبی

پارک خور دبی

منبع : دیدنی های دبی

 

 

 

پالم جمیرا دبی از جاذبه های دیدنی دبی می باشد. جزیره های پالم‌ دبی از جزیره های مصنوعی در شهر دبی می باشد. جزیره های ایجاد شده در دبی از پروژه‌های بزرگ ایجاد زمین در دنیا محسوب می شود که این جزیره ها بوسیله املاک نخل ساخته شده. جزیره پالم جمیرا دبی جزیره پالم‌ جبل‌ علی و پالم دیره‌ نیز نامیده می شوند. این جزیره ها با هدف بالا بردن میزان گردشگری و جهانگردی در دبی بوسیله شیخ محمد بین راشد آل مکتوم ایجاد شد. پالم جمیرا دبی به صورت درخت نخل ایجاد شده است و از تنه درخت و تاج با هفده شاخه و جزیره ای به شکل هلالی و موج شکن یازده کیلومتری می باشد. جزیره پالم جمیرا دبی پنج کیلومتر در پنج کیلومتر می باشد و مساحتش بیشتر از هشتصد زمین فوتبال می باشد. قسمت تاج نخل با پلی به طول 300 متر به بخش اصلی وصل می شود و بخش هلالی شکل از زیر دریا با تونلی متصل می شود. جزیره پالم جمیرا دبی  عنوان هشتمین عجایب در جهان شناخته شده است.

 

 

منبع : دیدنی های دبی

 

خانه شیخ سعید دبی

 خانه شیخ سعید دبی از جاذبه دیدنی دبی می باشد که محل اقامتگاه اصلی شیخ سعید آل مکتوم دبی است، در زمان ساخت این عمارت از معماری خانه‌های قدیمی ایران در منطقه جنوب و کویر ایران استفاده شده . برای ساختن این خانه از آهک و ساروج استفاده شده است .خانه شیخ سعید دبی یک حیاط بزرگ با پنج قسمت مستقل برای افراد مختلف خانواده است که هر قسمت آن یک ایوان، مهمان خانه و تعدادی اتاق دارد . بادگیرها ، درب‌ها و پنجره‌های حک کاری شده، نورگیر‌های چوبی ، همه طرحی از خانه های قدیمی دبی است. قدمت خانه شیخ سعید دبی مربوط به سال 1896 است و کلکسیون بی نظیری از سکه‌، عکسهای تاریخی، تمبر و سندهای تاریخی دبی در این خانه قدیمی به نمایش گذاشته شده است . علاقه مندان و مسافران تور دبی می توانند از این خانه زیبا و قدیمی دیدن نمایند.

خانه شیخ سعید دبی

 

منبع : دیدنی های دبی

 

برج خلیفه دبی

برج خلیفه دبی آسمان خراشی که در امارات متحده عربی در شهر زیبای دبی ساخته شده است. برج خلیفه دبی با ارتفاع 828 متر و 160 طبقه می باشد که گفته شده با وجود آنتن برج ارتفاع برج خلیفه دبی بیشتر هم می شود . برج خلیفه دبی در 10 ژانویه 2010 افتتاح شد. هم اکنون به عنوان بلندترین سازه و برج در جهان نام گرفته است. این برج زیبا در خیابان شیخ زاید دبی می باشد و دارای بخش های مختلف تفریحی و اداری و تجاری و هتل نیز طراحی شده است . برج خلیفه دبی تا روز افتتاح هفت رکورد برای خود داشت. بلندترین برج در جهان , بلندترین برج که بدون هیچ کابل یا وسیله دیگری ایستاده است , بیشترین تعداد طبقات , بزرگترین بالکن , بیشترین مساحت در طبقات , آسانسوری که بیشترین مسافت را طی می کند و بلند ترین آسانسور باربری در جهان را دارد.

برج خلیفه دبی

برج خلیفه دبی

برج خلیفه دبی

منبع : دیدنی های دبی

 

 

مسجد جمیرا دبی

مسجد جمیرا دبی از جاذبه های دیدنی و گردشگری امارات متحده عربی شهر زیبای دبی می باشد . مسجد جمیرا دبی از جمله مساجد معروف و زیبای دبی است . مسجد جمیرا دبی دارای گنبدی زیبا به ارتفاع ۱۶ متر و دو مناره با طول تقریبا چهل متر و یک منبر خیلی زیبا و لوکس که از نشانه های معماری جدید است دارد . تصویر مسجد جمیرا دبی بر روی اسکناس پانصد درهمی به شکل سمبلی چاپ شده است. در نماسازی این مسجد جمیرا دبی از سنگهای از جنس بسیار عالیه به رنگ کرم مایل به صورتی استفاده شده . مسجد جمیرا دبی به هنگام غروب خورشید و شب با نورپردازی فوق العاده برای مسافران و گردشگران تور دبی بسیار جذاب و دیدنی است

مسجد جمیرا دبی

مسجد جمیرا دبی

 

منبع : دیدنی های دبی

 

مطالب مرتبط :





:: موضوعات مرتبط: تور دبی , ,
:: برچسب‌ها: دیدنی های دبی , ,
:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 مرداد 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: